Volvo 360c moet vervanging worden voor vliegen

Olvo onthulde deze week wat volgens hem een ​​haalbaar alternatief zou kunnen zijn voor een korteafstandsvliegtuigreizen: de 360c-conceptauto, die een comfortabel bed biedt, samen met zijn volledig autonome, puur elektrische, aangesloten en natuurlijk voor Volvo-veiligheidsfuncties. Volvo ziet de 360c als een optie voor het gedoe van vliegen vanaf drukke luchthavens en het verduren van een stevige ellende op de zitplaats, in plaats daarvan het verzamelen van passagiers van thuis en hen naar hun relatief nabije bestemming te zwaaien in een eersteklas cabineomgeving die configuratie-opties biedt van slaapkamer, kantoor, woonkamer en entertainment ruimte.

Extreem ontwerp, nieuwe communicatietechnieken Het 360c-concept ziet er uit, met radicale styling van binnen en van buiten. Maar het heeft wel een primaire bedoeling, en benadrukt de behoefte aan een nieuwe wereldwijde standaard voor de manier waarop autonome voertuigen veilig kunnen communiceren met alle andere weggebruikers. Autonoom vermogen en veiligheid zijn nauw met elkaar verbonden en de technologie is volgens velen in staat om de verkeersveiligheid aanzienlijk te verbeteren. Omdat volledig autonome voertuigen (AV’s) zullen worden geïntroduceerd in situaties met gemengd verkeer waarbij voertuigen zonder menselijke bestuurder de weg delen met andere niet-geautomatiseerde voertuigen, is het niet langer mogelijk om oogcontact te maken met, en meer te leren over, de bedoelingen van een andere bestuurder, een centraal element in de dagelijkse verkeersinteractie van vandaag, benadrukken het bedrijf.

Als onderdeel van de ontwikkeling van de 360c concentreren de technici van Volvo zich op het instellen van een veilige manier van communicatie tussen AV’s en die andere weggebruikers. En Volvo richt zich op het creëren van een universeel toepasbare standaard. De 360c verhelpt het probleem met een systeem dat externe geluiden, kleuren, beelden en bewegingen combineert, maar ook combinaties hiervan om de bedoelingen van het voertuig te communiceren en ervoor te zorgen dat de intentie voor de volgende manoeuvre van de AV te allen tijde duidelijk zal zijn. Een internationale standaard voor alle voertuigen zou betekenen dat weggebruikers niet zouden hoeven af ​​te wegen hoe een bepaald merk of merk van AV zijn acties communiceert.

Volvo 360c concept-office Save image

Comfortabel alternatief voor vliegen op korte afstand Wat het lifestyle-aspect van het ontwerp van de 360c betreft, zei Mårten Levenstam, Senior Vice President Corporate Strategy bij Volvo Cars: “We weten niet wat de toekomst van autonoom rijden zal zijn, maar het zal een diepgaande invloed hebben op hoe mensen reizen , hoe we onze steden ontwerpen en hoe we infrastructuur gebruiken. We beschouwen de 360c als een gespreksaanzet, met meer ideeën en antwoorden als we meer leren. ” Volvo beschouwt autonome technologie niet alleen als de volgende grote stap in veiligheid, maar ook voor de hele reisomgeving en ‘ervaring’.

Het bedrijf beschouwt Amerikaanse korteafstandsvluchten – ongeveer 300 km of meer – als een uitstekende gelegenheid voor alternatieve reizen, waarbij werd verklaard dat meer dan 740 miljoen reizigers vorig jaar met dergelijke binnenlandse vluchten begonnen, met drukke binnenlandse luchtroutes zoals Nieuw Van York tot Washington DC, van Houston tot Dallas en van Los Angeles tot San Diego, omdat het meer tijdrovend is door de lucht dan door het grondvoertuig bij het reizen naar de luchthaven, veiligheidscontroles en wachttijden worden allemaal in aanmerking genomen. Dankzij de slaapcabine van de 360c kan een Volvo-passagier genieten van eersteklas comfort en een rustige reis door de nacht. Een speciale veiligheidsdeken in de slaapomgeving voorziet een toekomstig veiligheidssysteem dat net zo werkt als de driepuntsveiligheidsgordel, maar is aangepast aan mensen die tijdens het reizen gevoelig liggen.

Volvo 360c concept - sleeping

Volvo zei dat het concept, naast nieuwe potentiële klantengroepen voor zijn activiteiten, ook implicaties heeft voor de toekomst van reizen in het algemeen en de ecologische voetafdruk van de moderne samenleving: “Het herovert niet alleen hoe mensen reizen, maar kijkt ook naar hoe mensen met vrienden omgaan en familie terwijl ze onderweg zijn en hoe ze de tijd kunnen terugwinnen wanneer ze in de steden van de toekomst reizen. ‘ “Autonome voertuigconcepten hebben de neiging om een ​​technologische showcase te worden in plaats van een visie op hoe mensen het gebruiken”, voegt Robin Page, Senior Vice President of Design bij Volvo Cars toe. “Maar Volvo is een mensgericht merk. We richten ons op het dagelijks leven van onze klanten en hoe we ze kunnen verbeteren. De 360c is de volgende iteratie van deze aanpak. ” De nieuwe kijk op AV’s die een reële commerciële bedreiging vormen voor de korteafstandsvluchten, neemt een heel lange weg af van Volvo’s eenmalige imago van het creëren van stoere, praktische, veilige maar saaie sedans en wagons. “Gebouwd als een tank en eruit ziet als één,” was slechts een van de back-handed complimenten die het moest doorstaan.