Tweedehands auto kopen? Let hier vooral op

Dit is een twistpunt sinds auto’s voor het eerst werden uitgevonden en de tweedehands automarkt voor het eerst werd opgericht. Gebruikte auto’s bieden een betere waarde dan nieuwe auto’s, de afschrijving is veel minder en als u naar een particuliere verkoper gaat, kunt u de auto die u zoekt voor een ongelooflijke prijs krijgen. Maar voor al die positieve dingen is er één groot, dik, rood negatief; het risico. Ja, een privé verkoper moet een nauwkeurige beschrijving van de auto schrijven bij het adverteren, maar met de bewegingsruimte om onwetend zo onmetelijk te spelen, kan het vrijwel onmogelijk zijn om iets te doen aan het feit dat je een onbetrouwbare auto hebt gekocht. Het mooie is dat je je niet hoeft te committeren aan een auto die tekenen van een fout vertoont, want er zijn genoeg gebruikte auto’s te koop, waardoor je de kracht van je keuze hebt. Toch blijft er nog een vraag, waar moet je in een gebruikte auto naar op zoek om er zeker van te zijn dat je een goede deal krijgt?

Leer de auto van binnen en buiten kennen

Als u serieus overweegt om een ​​auto te kopen, moet u elke auto die u bekijkt, inspecteren. We raden u aan om te beginnen met het inspecteren van de buitenkant. Waar u naar op zoek bent, zijn tekenen van overmatige slijtage. Dingen zoals roest, corrosie, schilfers, krassen in de verf en deuken in de carrosserie. Deze kunnen allemaal worden aangepakt, zeker, maar waarom zou je het gedoe doorlopen als je de keuze hebt aan jouw kant. De andere dingen waar je op moet letten, zijn slecht passende panelen. Als je iets ziet dat perfect past – en we bedoelen zo knus als een insect in een tapijt – dan is de kans groot dat de auto op een gegeven moment in botsing is geweest, dus pas daar op. Ga dan verder met de elektriciteit. Alle elektra. Als het een knop gebruikt, probeer het dan; ramen, lichten, ruitenwissers, airco, alles.  Als je de auto echt onder de loep wilt nemen, controleer dan het rubber op de pedalen om te zien hoe de slijtage eruit ziet. Dit geeft je wat informatie over het type stuurprogramma dat voor je kwam. Zie ook de band en het reservewiel. Het helpt je een beter idee om te krijgen, en het helpt je allemaal als het gaat om onderhandelen

Maak altijd een proefrit voordat je betaald

We kunnen dit niet genoeg benadrukken. Verdeel nooit met uw geld totdat u de auto in kwestie voor een uitgebreide rit hebt genomen; lang genoeg om enig probleem aan te voelen in de motor, het stuur, koppeling, remmen, ophanging zoiets. Het maakt niet uit of het een chique Mercedes-Benz is die maar een paar jaar oud is of een Skoda uit de jaren 80. Met de motor wilt u eerst onder de motorkap controleren. Controleer de olie, zoek naar een witte substantie die op problemen met de koppakking kan duiden en sta erop de auto koud te starten omdat een warme motor problemen kan verbergen. Wat betreft de rit zelf, als er rook is, ga dan terug weg van de deal. Sterker nog, als de motor allesbehalve zachtjes rolt en soepel trekt, ga dan achteruit. Je weet hoe een auto voelt om te rijden, dus blijf bij dat gevoel en controleer na je rit de motor opnieuw op lekkage. Het sturen is een relatief gemakkelijke factor bij het beoordelen en onderzoeken, omdat je problemen zult zien en voelen. Het ding waar je naar wilt luisteren, is piepen of trillen wanneer je draait. We bedoelen niet dat we luisteren naar de stuurbekrachtiging, alleen maar iets abnormaals. En zorg ervoor dat de auto niet naar één kant trekt op een vlak stuk weg. Remmen zijn nog een relatief simpel ding om te testen. Het zou in een rechte lijn moeten remmen. Er mogen geen grote trillingen, wrijvende geluiden of gieren zijn. En als u op een heuvel zit, test dan de handrem. Om het zo bot mogelijk te stellen, zou er geen sprake moeten zijn van slippen en we bedoelen nul. Op naar de versnellingen. Ten eerste, voel waar het de transitie van de koppeling is; dit is een goede indicatie of de koppeling in orde is of dat deze waarschijnlijk snel moet worden vervangen. Als een gouden regel, als het vrij hoog is, vermijd dan de auto. De volgende gouden regel omvat het gebruik van alle versnellingen. Allemaal. Eén tot en met wat dan ook, ook omgekeerd. Kraken in alle versnellingen is erg slecht. Als u een automatische aankoop doet, zorgt u ervoor dat de wijzigingen soepel, stil en onmiddellijk zijn. Oh, en zet je voet neer. Het is een geweldige manier om te zien of de tandwielen veranderen zoals ze zouden moeten.