Speciaal auto abonnement, carpool ophaalpunten en self driving cars

Verkoop auto abonnement

Automakers springen op de abonnementsdienstmodelwagon. Porsche, Volvo, Cadillac en Lincoln hebben allemaal programma’s geïntroduceerd waarmee bestuurders elke week voertuigen kunnen ruilen tegen een vast bedrag. “Autoconstructeurs doen dit omdat ze mensen in het merk willen houden,” zei Alterman, eraan toevoegend dat dit een beroep kon doen op consumenten die nieuwe voertuigen willen testen. De abonnementen bundelen verzekeringen, wegenwachtdiensten, voertuigbelasting en registratie- en onderhoudskosten in één maandelijkse betaling. Lidmaatschap is vaak van maand tot maand zonder langetermijnvereiste. Flexibiliteit heeft echter wel een prijs. De maandelijkse kosten zijn aanzienlijk meer dan een gemiddelde lease- of financieringsbetaling. “Autoconstructeurs dromen hier,” zei Alterman. Porsche’s programma, genaamd Porsche Passport, biedt abonnees tot 22 verschillende Porsche-modellen en onbeperkte kilometers. Er zijn twee lidmaatschapsplannen: de “lancering” ($ 2.000 per maand geeft abonnees toegang tot acht modellen, waaronder de 718 Boxster en Cayman S) en de “Accelerate” (22 voertuigen, zoals de 911 Carrera S en Panamera 4S sportsedan, zijn inbegrepen voor $ 3000 per maand). Cadillac zei dat het BOEK van Cadillac-programma de leden toegang geeft tot “populaire Cadillac-voertuigen zonder de verplichting om te leasen, te financieren of te kopen.” Het bedrijf rekent een maandelijks vast tarief van $ 1.500. Voertuigen worden “via de conciërge met witte handschoenen aan de door de leden aangevraagde locaties geleverd en op hun gemak uitgewisseld of als hun behoeften veranderen.” Sargent wees op het gedoe van het elke week besturen van een andere auto, zoals het verplaatsen van persoonlijke bezittingen van het ene voertuig naar het volgende. “Dit is voor mensen die veel geld en tijd hebben om deze auto’s uit te wisselen,” zei hij. “Het klinkt leuk als je naast de dealer woont.”

Carpool

Uber en Lyft hebben voor altijd de manier veranderd waarop mensen zich verplaatsen, en de toegankelijkheid van het bestellen van een auto via een app zal de auto-industrie waarschijnlijk nog meer in de nabije toekomst verstoren. Lindland zei dat jongere mensen, vooral millennials, de voorkeur geven aan het delen van ritjes met autobezit, een serieus probleem voor autofabrikanten. “Jonge mensen willen hun geld niet binden met een dure autobetaling,” zei ze. “Ze willen ervaringen in plaats van dingen.” Het bezitten van een voertuig is voor veel mensen is onmogelijk geworden vanwege de hoge kosten, aldus Alterman, en Uber en Lyft zijn nu de de facto gekozen vervoersmiddelen voor stadsbewoners. Hun alomtegenwoordigheid heeft ook geleid tot de ondergang van taxichauffeurs. “Uber en Lyft zijn zoveel beter dan de traditionele taxidienst in de belangrijkste metro’s van Amerika,” zei hij. “Het zijn vervangingen voor een taxi en dat moet gezien worden.”

Self Driving Cars

Tesla was toonaangevend op het gebied van autonome rijtechnologie en sindsdien hebben autoconstructeurs een inhaalslag gemaakt. Het kan nog jaren duren voordat volledig functionele zelfrijdende auto’s op straat legaal zijn, maar nieuwe voertuigen die vandaag worden geproduceerd, zijn uitgerust met autonome technologie van het tweede niveau, zoals parkeersupport achterin. De technologie heeft echter ook geleid tot een debat over wat reguliere consumenten willen, zei Mason. “Het is niet erg economisch om een ​​deel van deze nieuwe technologie te hebben,” merkte hij op. “Er is een premie voor dit alles.” Lindland zei dat een groot percentage van de chauffeurs totaal niet op de hoogte is van de beschikbare technologie. “De gemiddelde auto op de weg is meer dan 10 jaar oud,” zei ze. “Veel chauffeurs hebben geen waarschuwingen over het verlaten van rijstroken of andere dergelijke technologie ervaren.” Wat bestuurders op korte termijn kunnen verwachten, zijn verbeterde semi-autonome veiligheidsvoorzieningen, zei Alterman. “Autofabrikanten geven echter geld uit aan deze technologie omdat ze niet meer willen lijken op dinosaurussen”, legde hij uit. “Het is een PR-race tussen hen geworden.” Alterman betoogt dat volledig autonome voertuigen volledig “overhyped” zijn en twijfelt eraan dat Amerikanen klaar zijn om de controle over een machine op te geven. “Er zijn uitdagingen die verder gaan dan alleen de technologie,” zei hij. “Er zijn grote juridische, regelgevende en psychologische hindernissen. Acceptatie is moeilijker dan iemand zich realiseert. “