Nieuwe technologie genaamd Telematica voor vrachtwagens

De wereldwijde markt voor vrachtwagens is op grote schaal verdeeld in twee sectoren:

• The First: Europa, Noord-Amerika, Japan en andere geïndustrialiseerde Oost-Aziatische landen
• De tweede: BRIC-landen en andere opkomende markten die zeer kostenbewust zijn en een snellere groei kennen.

De ontwikkelde markten werden altijd gekenmerkt door een hoog niveau van milieuregelgeving en een toenemende vraag naar geavanceerde technologische verbeteringen.

Door de toenemende concurrentie in opkomende markten speelt de toenemende vraag naar kwaliteit, functies en diensten nu een cruciale rol in het intensiveren van de industriële dynamiek. De eisen van de klant drijven de verschuiving van louter goedkope oplossingen naar zwaardere trucks, aftermarket-verkopen en de nieuwste innovaties.

Voor de wereldwijde truckindustrie is de nieuwste trend in het segment van innovatieve producten “Introductie van op telematica gebaseerde diensten”.

Wereldwijd wordt verwacht dat telematicatechnologie tegen 2020 een standaard automobieluitrusting zal worden.

Tot nu toe is de telematicamarkt in India gestaag gegroeid dankzij factoren als snelle invoering, upgrading van infrastructuur en overheidsvoorschriften. Na 2010 waagden bedrijven als Ashok Leyland, Mahindra & Mahindra en TATA zich aan de telematica-activiteiten. Maar in de komende jaren, met de toename van het bewustzijnsniveau, is de groei van de telematica-industrie een noodzaak. Het moet gebeuren.

In India waren zware bedrijfsvoertuigen (HCV’s) tot nu toe het grootste deel van het marktaandeel. Met de toenemende behoefte aan wagenparkbeheer wordt echter ook verwacht dat middelgrote bedrijfsvoertuigen (MCV’s) de komende jaren een aanzienlijke groei in de telematicamarkt zullen registreren.

De markt voor telematica voor bedrijfsvoertuigen in India zal de komende jaren snel groeien. Initiatieven zoals Toyota’s “Toyota Connect” voor auto’s, “Tata SkoolMan” voor schoolbussen, “Tata FleetMan”, Eicher Drive Telematics, “Livelink” van JCB en Mahindra & Mahindra’s “Digisense” van de belangrijkste CV-spelers van India bewijzen dat onze markt is in de juiste richting geplaatst voor groei in het segment Telematica.

OEM-leveranciers van voertuigen en leveranciers van telematica zijn optimistisch over de toenemende vraag, omdat het bewustzijn toeneemt met betrokkenheid van de overheid bij de veiligheid van passagiers. Met beleidsinitiatieven van de centrale en lokale overheid is een vereiste van 400.000 nieuwe bussen vereist in 2017. Dergelijke initiatieven, stijgende brandstofprijzen en minimale winstmarges in de transportsector dwingen de wagenparkbeheerders om een ​​voorsprong te krijgen door de toepassing van functies zoals het volgen van voertuigen , routeberekening, controles op brandstofstolpage en andere telematicamogelijkheden.

Volgens de experts zal de Indiase markt voor voertuigvolgsystemen tegen 2017 verdubbeld zijn en de in India geïnstalleerde basis voor bedrijfsvoertuigen, telematicamarkt, zal naar verwachting in 2022 uitkomen op 1,4 miljoen.

Met factoren zoals het verhogen van het bewustzijnsniveau, potentiële markt- en beleidsinitiatieven, is de markt vandaag in de goede richting voor groei in alle segmenten. OEM’s creëren nieuwe producten en parallel met marktconsolidatie door middel van fusies en overnames, versterkt de basis voor de telematicasector.

Bezoek ons ​​op India’s toonaangevende platform voor bedrijfsvoertuigen: Commercial Vehicle Forum 2016 (http://cvforum.in/) op 24 november 2016 in The Westin – Chennai, waar meer van dergelijke trends door experts uit de sector zullen worden besproken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *