Mercedes veroverd China

Audi, het Duitse automerk dat al drie decennia China’s premium geprijsde autoverkopen domineert, moet natuurlijk worden ingehaald door rivaliserende Mercedes-Benz op de grootste markt ter wereld.
Mercedes aan kop
De autogroep, eigendom van Volkswagen, verkocht 491.040 auto’s in China dit jaar tot september. Daarnaast verkocht Mercedes-Benz 514.786 auto’s, gedurende dezelfde periode.
Audi is sinds de jaren negentig het best verkopende premium automerk in China, maar de recentere modellen zijn uit de gratie geraakt bij enkele van de rijkste consumenten van Beijing.
Wat vinden de Chinezen?
“Een Audi ziet eruit als het voertuig van een ambtenaar, waardoor je er als een chauffeur uitziet. Onder ondernemers geeft het je niet veel gezicht, “zei Li Wenhua, een 54-jarige wiens familieleden fabrieken in Oost-China bezitten.
“Een Mercedes-Benz ziet er goed uit en heeft dat high-end gevoel”, voegde hij eraan toe.
Premium autofabrikanten blijven een stijgende omzet in China zien.
Wat vind jij ervan dat Mercedes de toppositie pakt? Laat het weten in de reacties.