Hyundai en Amazon lanceren digitale showroom

Virtual Reality is hier !!! Virtual Reality zal de technologie zijn van 1988, 1992, 1995, 2001, 2015, 2018 !! Ik weet het. We hebben dit vermoeide nummer al decennia lang gehoord, maar nu, als Hyundai en Amazon geloofd moeten worden, is Virtual Reality misschien een haalbaar iets.

Huizen en auto’s

Ik ben door de jaren heen met meer dan een paar VR-bedrijven bezig geweest. Ja, het is heel intrigerend en de ervaring kan cool zijn, maar om wat voor reden dan ook, het is nooit gepakt op de manier waarop ze ons vertellen dat het zou moeten. Vreemd genoeg is een van de gebieden waar VR feitelijk lijkt te werken, in onroerend goed. Ik ken een paar jongens die VR-omgevingen maken voor nog te bouwen appartementen.

Wil je weten hoe je appartement met een vloer van twintig dollar op de vloer eruitziet? Wil je de uitzichten bekijken? Zet deze headset op. Wil je zien hoe het uitzicht op verdieping 28 eruit ziet in vergelijking met verdieping 20? Klik, daar ga je.

Of iemand uit de vastgoedsector Hyundai heeft laten vallen, of dat ze het zelf verzonnen hebben, Hyundai heeft iets soortgelijks voor de autowereld.

Virtuele showroom

Hyundai’s nieuwe digitale showroom, die ze samen met Amazon hebben gemaakt (die alle gegevens host en fungeert als de gateway), biedt autokopers de mogelijkheid om prijzen en recensies niet alleen te vergelijken, maar ook testritten te boeken en de voorraden van dealers te controleren. Hyundai zegt dat dit allemaal deel uitmaakt van hun toewijding aan uitzonderlijke klantenservice, en het is moeilijk om niet te zien dat ze gelijk hebben.

De “showroom” die Hyundai op Amazon heeft opgezet, neemt je, de toekomstige autokoper, mee op een “customer journey”, wat klinkt als een klasse A marketing gobbledygook. Je begint met de pagina ‘merkbeleving’ die de nieuwste ontwikkelingen in Hyundai’s technologie en automotive-innovatie belicht. Als je hierna echt lineair wilt zijn, kun je meer te weten komen over Hyundai Assurance (dat de Connected Care van het Koreaanse bedrijf, garantie services, 24/7 Roadside Assistance en Hyundai Care belicht).

Je kan vervolgens meer details over verschillende Hyundais bekijken op basis van uw voorkeuren en koopgedrag. Je kunt ook recensies lezen, prijzen bekijken, testritten opzetten (in de echte wereld), je aankoopopties stroomlijnen en zelfs een lokale Hyundai-dealer vinden.

Opwaartse uitbreiding

Interessant genoeg is dit niet de eerste keer dat Hyundai en Amazon samenwerken. Ze werkten eerst samen in 2016 met ‘Prime Now, Drive Now’, een on-demand programma waarmee kopers testritten konden boeken via Amazon Prime Now. Daar bovenop was Hyundai de eerste reguliere automaker die auto’s met huizen verbond met Amazon Echo en de Blue Link-vaardigheid voor Amazon Alexa.