Ford introduceert zelf rijdende bezorgauto’s

Voedselleveranciers zijn enkele van de meest overwerkte en onderbetaalde mensen in de VS – en nu kunt u “binnenkort in gevaar brengen” toevoegen aan die lijst. Voedselleveranciers zijn onlangs toegetreden tot vrachtwagen- en taxichauffeurs in de categorie banen die naar alle waarschijnlijkheid overbodig zullen worden gemaakt door zelfrijdende technologie. Zoek voor bewijsmateriaal niet verder dan de huidige experimenten van Ford met zelfrijdende bestelauto’s in Miami. Ford heeft Miami eerder dit jaar gebruikt als testbed voor zijn zelfrijdende voertuigen. En meer recentelijk voegde de auto-gigant zich bij Postmates om te zien hoe mensen die afhaalmaaltijden bestellen, zouden communiceren met een autonoom bestelbusje. Het is ingewikkelder dan het klinkt. In onze huidige analoge wereld belt een bezorgmedewerker je aan en bezorgt je het eten dat je hebt besteld. Maar hoe maak je die transactie mogelijk in een zelfrijdende, post-menselijke wereld? Ford’s antwoord? Tiny kluisjes en toegangscodes.

Ford heeft een vloot van zijn Transit-bestelwagens achteraf uitgerust met op een touchpad toegankelijke kluisjes, waaruit klanten van Postmates met de juiste toegangscode hun voedsel kunnen halen. De kluisjes zijn in verschillende groottes geschikt voor verschillende soorten zendingen. (Sommige hebben zelfs bekerhouders.) Audiosignalen en lichtschermen worden gebruikt om klanten naar het juiste kluisje te leiden. De pilot is aan de gang in Miami en Miami Beach, met “meer dan 70 bedrijven”, waaronder restaurants en bouwmarkten, zei het bedrijf in een Medium-post. De bestelauto’s worden nu handmatig door menselijke chauffeurs aangedreven, omdat Ford ze alleen gebruikt om verschillende methoden voor het afleveren van voedsel te testen. Uiteindelijk zegt de automaker dat hij tegen 2021 een volledig zelfrijdende bezorgservice zal inzetten. “Uiteindelijk testen we hoe bedrijven en consumenten omgaan met een zelfrijdende auto,” zegt Ford. “” We testen hoe bedrijven en consumenten omgaan met een zelfrijdende auto. ” Ford heeft deze faux zelfrijdende bestelauto’s eerder in samenwerking met Domino’s Pizza ingezet voor een beperkte proef in Ann Arbor, Michigan.

Het bedrijf test momenteel ook voor echte autonome voertuigen in Miami. Deze onderzoekswagens rijden over de hele stad in autonome modus terwijl ze high-definition kaartgegevens verzamelen. Veiligheidschauffeurs blijven voorlopig achter het stuur van alle autonome voertuigen van Ford, hoewel het bedrijf momenteel een AV bouwt zonder traditionele bedieningselementen zoals pedalen en stuurwielen, die het van plan is om in 2021 uit te brengen. Miami zal ook dienen als testbed voor de komende Transportation Mobility Cloud van Ford, een open platform voor steden en andere transportpartners dat het op CES heeft aangekondigd. Bedrijven die partnerschappen met Ford hebben aangekondigd, zoals Lyft en Postmates, zullen binnenkort rijdende reizen en leveringen kunnen aanbieden met de zelfrijdende auto’s van Ford. Waymo zei onlangs dat het 62.000 zelfrijdende minibusjes van Fiat Chrysler zou aanschaffen, terwijl een SoftBank-fonds zei dat het $ 2,25 miljard in GM’s zelfsturende unit Cruise zou investeren. Terwijl zijn rivalen in de zelfrijdende wereld macht verplaatsen, wordt Ford algemeen gezien als het spelen van het lange spel door zich te concentreren op kleine experimenten en belangrijke dealaankondigingen te weigeren.

Vorige maand verbaasde Ford de autowereld toen het officieel verklaarde dat het alle traditionele sedans en hatchbacks voor de Noord-Amerikaanse markt zou verlaten. In plaats daarvan zei het dat het zijn twee belangrijke aandachtsgebieden zou verdubbelen: de uiterst winstgevende reeks vrachtwagens en SUV’s en een zware investering in meer toekomstgerichte mobiliteitsoplossingen zoals connected cars en smart cities. Later deze maand zal Ford zijn plannen voor het historische Michigan Central Station in Detroit op 19 juni aankondigen in wat het ‘het begin van een nieuw tijdperk van innovatie en mobiliteit’ noemt.