BMW: Auto tech blijft nogsteeds sneller dan de wetgeving

Autonome voertuigtechnologie blijft veel sneller groeien dan de regelgeving die vereist is om deze te controleren. In veel gevallen kunnen fabrikanten al een autonomie bieden die het wettelijk kader dat we hebben veel overtreft.

Klaus Frohlich, hoofd ontwikkeling bij BMW, is het hiermee eens. “Autonomie, en de technologie die daarmee samenhangt, ontwikkelt zich sneller dan de regelgeving,” zei Frolich op het autosalon van Parijs, “de volwaardige Level 3 komt eraan, tegen 2021. Ik kan dat garanderen, tot een snelheid van 130 km / u. 4 zal ook in 2021 beschikbaar zijn. “

De fabrikanten zijn dan goed gepositioneerd om volledige autonomie te bieden zodra de regels zijn ingehaald, maar Frolich houdt niet op adem met Europa om snel een voorsprong te nemen.

China groeit snel in autonomie

“Ik denk persoonlijk dat China de snelste zal zijn, en Europa de langzaamste”.”In Europa bijvoorbeeld, moet de bestuurder het stuurwiel elke 30 seconden aanraken.” Dat is geen autonomie, “zei hij,” ik heb geen vertrouwen dat de wetgeving snel genoeg wakker zult worden om gelijke tred te houden met de ontwikkeling van de technologie. “

Je zou denken dat China een vreemde suggestie zou zijn als de snelste om zijn act samen te brengen, maar fabrikanten hebben China gemarkeerd als een potentiële leider in de opname van elektrische voertuigen. En dat komt allemaal omdat China de regels zal aanpassen aan de technologie, en niet andersom.

“China zal de regels maken die bij de technologie passen,” zei Frolich. Hoe je het ook bekijkt, autonomie komt eraan en we zullen binnenkort casestudy’s zoals China van een afstand bekijken. Voor nu is het echter aan de fabrikanten om te blijven aansluiten bij het verbeteren van de technische mogelijkheden van de voertuigen zelf.

“Het verschil tussen niveau 4 en niveau 5 op technisch gebied is verwaarloosbaar, maar we zullen altijd een stuurwiel hebben, er zal geen BMW zijn zonder stuur,” zei Frolich. “De iNext zal bijvoorbeeld leuk zijn om te rijden, maar als ik uren op een autoweg zit, saai rijden, dan krijg ik de mogelijkheid om in een woonkamer te zitten en met mijn partner in de auto te praten.